måndag 5 september 2011

Klippans naturreservat

Det har varit några hektiska dagar med en tur till Borås djurpark i lördags och i söndags var vi på 5-årskalas. Medan frun och barnen var på kalas passade jag på att åka till klippans naturreservat som ligger mellan Hindå och Rävlanda. Vilken natur!!! Massor med döda träd, både omkullfallna och stående, jag förstår att hackspettarna trivs där! På vissa ställen låg det nästan metertjocka granar som plockepinn! Jag hittade lite trattkantareller och såg lite annan svamp, jag hörde lite fåglar också, bla några kungsfåglar som sjöng.

Trattkantareller

Öronmussling (tror jag)

Hjorthornssvamp

Ett äggskal som jag inte vet vad det kommer från för fågel.

Den här är tagen utanför där jag bor och det är en fiskmås som är född i år.

Tills sist en ny bekantskap för mig: en skäggsnäcka! Hittade den utanför här när jag var ute igår morse.
Om man klickar på bilden får man se den större och kan se att den är hårig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar