tisdag 20 september 2011

Igår var jag till Ullared på shopping! Varför skriver jag det på naturbloggen undrar du kanske då?

Jo, för på väg dit, precis när jag hade svängt av motorvägen i Varberg, fick jag se en gigantisk flock med fåglar! När jag kom lite närmare såg jag att det var gäss och troligen vitkindade gäss... Måste ha varit bortåt 500 stycken! Det var en otroligt mäktig syn!
På väg hem såg jag nästa intressanta fågel... Över en åker fick jag se en rovfågel som jagade, jag trodde först det var en kärrhök eller kanske den stäpphök som setts i området men när fågeln gjorde en sväng närmare vägen syntes det att den hade lång kluven stjärt... Röd glada! Årets första för mig. Antal arter i år 143...

Lägger ut bilder på ett kryp jag hittade utanför där jag bor, en blodjordkrypare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar