torsdag 7 juli 2011

Lite fler gamla bilder!

 En underbar morgon i Häcklehagen, Onsala. En lätt dimma, solen som går upp,
fåglar som kvittrar, kan det bli mycket bättre!
En sen sommarkväll vid en liten tjärn utanför Älvdalen.

Fladdermöss vid en liten å i Leksands skogar. Det var nästan helt mörkt när jag tog kortet, men jag ställde mig bredvid ån med kameran beredd och när jag såg att det kom en fladdermus var det bara att knäppa av. Ett rent lyckoskott!

Vitfläckig guldvinge vid en kraftledningsgata i Malung.

En underbar sommardag besökte jag en fäbod utanför Lima, vallen stod i full blom! Massor med smörbollar, midsommarblomster och diverse andra ängsblommor... Här är en blåbock som sitter på ett midsommarblomster. Midsommarblomster finns i ljusa och mörka varianter, de ljusa vanligare längre norrut.

Erstaviken på Hönö efter en utflykt med min son, min bror och hans fru.
(Tyvärr blir det en mörk fläck, under solen, på bilderna tagna med min Canon EOS 300d. Den börjar bli väldigt gammal...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar