måndag 25 juli 2011

Helgens bilder...

Helgen har varit lugn på naturfronten... Har bara blivit några kortare svängar med hunden. Jag har haft fullt upp med att fixa hemma och med bilen! Vädret har inte heller varit det roligaste men regnet gör att man kan hitta lite roliga motiv och vissa motiv blir mycket bättre efter regn. Nu jobbar jag sista veckan på mitt jobb, sen är jag arbetslös igen... Tråkigt, men mer tid till långpromenader! Hoppas även kunna följa med Göteborgs ornitologiska förening ut på någon utflykt, de har utflykt varje torsdag förmidda för de som är lediga. Mycket trevligt och upskattat av många! Det är dessutom gratis! Ibland är det upp till 30 deltagare och utflykterna går till olika lokaler runt Göteborg.

Här kommer några bilder från helgen som gått:

Glöm-mig-ej-blomma (förgötmigej)

Spyfluga

Vatten är otroligt vackert!

Åkervinda med flyttblomfluga.
Skulle vara mycket tråkigare bild utan vattendropparna...

Det här ar samma bild, som jag har beskurit och ljusat upp en aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar