måndag 18 juli 2011

Lite av varje

Jag har inte varit ut på så mycket spännande de senaste dagarna, har knappt varit ut med hunden... Dels har det varit lite tråkigt väder och dels har jag haft mycket annat för mig, grillkväll med goda vänner, bilreparationer och vanligt familjeliv! Hoppas att jag snart kan komma ut på lite turer, ska försöka följa med Göteborgs ornitologiska förening ut på någon utflykt och kanske se lite nya fågelarter. Jag är riktigt sugen på att skåda fågel, det blir tyvärr inte av att jag gör det så ofta när jag inte har någon som följer med. Är också grymt sugen på en fjällvandring! Det får tyvärr vänta eftersom jag jobbar och när jag har jobbat färdigt kommer inte ekonomin att tillåta det och det blir svårt att få ihop med familjen.
Har också sett att Naturskyddsföreningen har några spännande utflykter som jag ska försöka följa med på, det är alltid kul att träffa lite likasinnade!

Häromdagen när jag var ute vid huset vi har lånat fick jag se en gigantisk nattfjäril som satt och vilade på altanen, den var minst 5 cm mellan vingspetsarna när den vilade... När den flyger är den nog ett par cm till! Stor med andra ord! Nu har jag kollat runt lite och jag tror att det är en poppelsvärmare, bild kommer så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar