onsdag 25 april 2012

Innan det var dax för dagmamman för barnen var jag och Leo ut på en promenad med hunden... Solen sken och det var riktigt varmt och skönt ute! Kl 7 i morse var det nog inte lika fint ute, regnet öste ner och det blixtrade och åskade...
När vi hade kommit ut hörde jag en mindre hackspett som ropade och när vi hade gått 200 meter kom den flygande över vägen! Strax därefter stannade vi och tittade på en gransångare som sjöng för fullt. Lite senare såg vi också en rödhake som satt väldight nära oss och sjöng! Det är så underbart att vara ute i fint väder och när fåglarna är riktigt på gång och sjunger!

Om en vecka ska vi ha kalas för Leo som fyller 6 år och då ska han få ett kastspö av oss! Vi köpte ett på Ullared sist vi var dit... Hoppas att han tycker det blir kul! Vi ska ha kalaset i Lysekil så då måste vi ut och testa det på en gång! Hoppas att han får nån fisk för då får han mersmak... Jag ska ta någon bild på honom när han fiskar och lägga upp här!

Nu är det strax dax att åka hem och i morgon ska jag försöka ta mig ut på nånting iaf... Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar