torsdag 1 december 2011

Långpromenad

Har varit väldigt dålig på att skriva nåt nu ett tag, har väl inte riktigt varit på topp kan man säga... Vädret har varit ganska tråkigt och jag har varit väldigt trött eftersom dottern inte vill sova så bra på nätterna!

I onsdags tog jag iaf med dottern i barnvagnen på en långpromenad. Jag gick ner till älven vi Eriksberg, gick en bit längs vattnet och hem igen. Vädret var inte det mysigaste, regn och ordentlig blåst! Inte långt hemifrån satt det en rödhake och sjöng och ett 50-tal sidensvansar kom "svirrande" förbi. Nere vid älven var det lugnt, lite måsar och trutar och knölsvanar. När jag hade ca 200 meter hem satt det en mindre hackspett i buskarna! Jag såg en m. hackspett här hela våren men har inte sett den sen i somras så det var ett trevligt återseende. Jag hann få ett kort på den... De är väldigt svåra att fotografera när de inte sitter och trummar, de rör sig väldigt mycket inne i täta buskage.

Mindre hackspett, kass bild men det syns iaf vad det är

En ung skrattmås som stod och putsade sig vid Sannegårdshamnen

Att den är ung ser man på de bruna fläckarna på vingen.

Här är en vuxen skrattmås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar