söndag 30 oktober 2011

Sparvuggla

Var till Universeum och tittade på fiskar igår. Min bror med fru var nere och hälsade på och då passade vi på att göra en liten utflykt in till stan. Innan vi åkte gick vi en promenad med hunden och när vi hade gått halva rundan flög det iväg en fågel och satte sig i en björk en bit framför oss. Min första tanke var mindre hackspett, men det stämde inte, den var för "knubbig". När det satt sig i björken kunde jag se att det var en sparvuggla! Slängde iväg nåt kort som blev helkass men sen gick jag runt så jag kunde se den framifrån och då gick det bättre! Den var inte speciellt skygg och när vi hade tittat på den en bra stund gick vi vidare. En mycket trevlig observation av en mycket trevlig fågel!

Snacka om bister uppsyn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar