tisdag 4 juni 2013

Fisk och lite annat

 Senast jag la upp nånting här var i april så jag tänkte att det kunde vara dax nu... Sommaren har kommit till Öckerö, även om det inte var långt till minusgrader i morse! Det blir mer och mer blommor som blommar för varje dag... Kärrsångare och näktergal sjunger i buskarna på ängen och stararna har ungar i holken vid småbåtshamnen och svalorna letar mat ovanför vassen! Underbar tid!

Jag satte ju rubriken "fisk och lite annat", men jag tänkte börja med bilder på lite annat... Alla bilder är tagna med mobiltelefon, därav den lite dåliga kvalitén.

Vanlig vy här ute på Öckerö... 

En annan vanlig syn är trift och styvmorsvioler tillsammans.

Den här meterhöga blomman är inte lika vanlig.
Den stod nere vid Saltasviken och lyste gul och vacker.

Närbild på samma blomma. Kärrtörel, heter den...

Strandvial är inte så jättevanlig den heller, men väldigt fin!

En stor och hårig fjärilslarv av okänd sort...

Och nu kommer fiskarna!
Här är den vackra och färgglada skärsnultran som jag lurade upp förra veckan!

Samma dag fick jag den här skönheten! En rötsimpa...

Så här vacker var den på undersidan!

Avslutar med en solnedgång...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar