söndag 24 februari 2013

Promenad

Idag på eftermiddagen tog jag en långpromenad i det helt underbara vädret!
 
Började med att gå västervägen där jag såg gråsparvar, hörde spelande ringduvor och sjungande talgoxar. Underbart att fåglarna börjar få lite vårkänslor!
 
Blåmes vid Västervägen.
När jag kom fram fram till Norgårdsvägen såg jag att det satt en svart fågel på en TV-antenn bort mot skolan. När jag kom lite närmare kunde jag konstatera det jag misstänkte, svartkråkan...

Svartkråkan

 Jag gick vidare mot och förbi Hjälvik där det låg ett par knölsvanar.
 
Knölsvanarna i Hjälvik
Efter Hjälvik tog jag vägen ut mot Hummerviken och Långe tånge. Efter vägen fick jag se denna skata som satt och såg sig omkring...
 
 
 Vid Stora kärrsvik gick jag ner för att titta om jag kunde hitta några skärpiplärkor... Plötsligt fick jag höra ljud över mig och jag fick se dessa två knölsvanar som kom fligande.
 

 

 
Fick också se gott om skärpiplärkor, närmare bestämt sju stycken!

Här sitter det en skärpip strax neranför mitten, lite till höger...

Vass här vid Breviksängar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar