onsdag 9 januari 2013

2012

2012 är slut sen en och en halv vecka... Det blev ett händelserikt år, som alla andra år! Vi flyttade från Hisingen till Öckerö, jag har haft två olika jobb, pojken har börjat skolan och dottern har gått från bäbis till lite större barn!
Om man ska summera fågelåret för mig så blev det ett bra år! Exakt lika många arter som 2011,158 st, trots att jag inte var till fjällen och inte kustskådade vid nån västlig storm under 2012... Höjdpunkterna var nog vitvingad trut vid Göteborgs fiskhamn, skärfläcka vid Stora Amundön, nattskärror vid Brudarebacken, dvärgbeckasinerna vid Hökälla och tallbit hemma vid breviksängar, för att nämna några.

Ska bli mycket spännande att se vad 2013 har att ge. Framförallt vad jag kan hitta för växter och fåglar hemmavid... Det har redan börjat bra med 25 arter, bland annat bofink, fasan, tordmule... I helgen som kommer ska jag försöka hitta några till!

 Ett nytt spännande år har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar