söndag 11 november 2012

Fåglar


Har börjat räkna fågelarter här vid Brevik/Breviksängar och har redan kommit upp i över förtio... Under helgen har det blivit ett gäng nya! Tallbit i fredags, som för övrigt var tredje i Öckerö kummun de senaste sextio åren, idag blev det häger, steglits, större hackspett och en svartkråka! Svartkråkan såg jag när jag kom med bilen en kilometer härifrån och när jag kom hem och parkerade bilen kom den flygande över parkeringen och vidare mot återvinningscentralen. 

Som det syns på bilden var det lite blåsigt idag när jag var ut med hunden en sväng. I morse var det dimmigt och regnigt men sedan klarnade det upp och blev så här fint! Såg lite troliga tretåiga måsar och en stor flock änder långt ut, ett par hundra var det nog... Inte säker på vad det var men troligen sjöorrar eller ejdrar.
Ska tydligen bli blåsigt i morgon också och då ska jag försöka mig ut en sväng igen få se om det ger nåt nytt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar