onsdag 14 mars 2012

Vår!

Det är vår idag! Var ut på en liten promenad med hunden och fåglarna sjöng som galna!

Gråtrut, gröngöling, större hackspett, bofink, bergfink, grönfink, skata, kråka, ringduva, blåmes, talgoxe, björktrast, koltrast, nötväcka, trädkrypare, gärdsmyg och rödhake var de fåglar jag såg eller hörde på promenaden. Inte illa på 600 meter...

Här kommer två bilder, en är från i helgen och den andra är faktiskt 3 år gammal men den har legat på mina föräldrars dator och först nu kom jag ihåg att kopiera den...


Nötskrika vid mina föräldrars fågelbord.

Denna lilla padda, endast 2 cm lång, hittade jag utanför Lima den 5 maj 2009. Det borde inte finnas så små paddor den tiden på året! Så här små är desom nyblivna paddor i slutet av sommaren och inte på våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar